29.7.2012

צבע בחיים

עם יד על הלב, איך הבית שלכם נראה?
לא, אני לא מתכוונת לזה שהוא מבולגן/מסודר אני מתכוונת לקירות שלכם... הם צבעוניים או שאתם מסתפקים בצבע אחד לכל הבית?
אצלי הבעל אחראי על הצביעה אבל בתנאי שזה יהיה בלי התחכמויות של צבעים. כלומר צבע אחיד לכל החדר. אז החדר של הבנות צבוע בסגול, החדר של הבן צבוע בתכלת בהיר ושאר הבית בבז'.
לפעמים אני נכנסת לבתים שיש בהם אפקט על קיר אחד שממש עושה את הWAHOO לחדר. ממש מרים את החדר לרמה אחרת . וכל מה שקשור בצביעה אני משתדלת להימנע אחרי ניסיון בציור בשבלונה מסביב למשקוף שהסתיים בקישוט שיצא מכוער ונשאר עד הצביעה הבאה...
ואז קיבלתי הזמנה לבית טמבור , איך שנכנסים לבית טמבור מקבלים הלם של צבעים ואפקטים. המקום כ"כ יפה שאתה כבר לא יכול לבוחר את הצבע והאפקט. מוצבים לוחות ענקיים עם האפקטים והצבעים שהולכים השנה וניתן לראות בבירור יותר איך האפקט יראה על הקיר דבר שקשה להתרשם מהריבועים הקטנים שאתם רואים בחנויות צבע. חלקם ייראו כטפטים אבל זה בכלל לא כך והנה כמה לדוגמא:







בסדנא בה התנסיתי בצביעת אפקטים ופה ראיתי שהשד לא כ"כ נורא רק צריך לדעת איך.
(הוסבר לי שהטעות שעשיתי עם השבלונות שצריך להשתמש בספוגית כמעט יבשה . לאחר שטובלים את הספוג בצבע יש לטפוח מספר בפעמים בצלחת ח"פ נקייה כדי שלא יהיה עודף צבע ואז יתקבל האפקט של השבלונה בצורה נקייה)

בסדנא התנסינו בצביעה באפקטים שונים על גבי לוחות בגודל של A4 ולומדים איך כל אפקט נותן מרקם אחר לקיר לומדים שגם הכיוון שבו אתם צובעים נותן חשיבות. לדוגמא אם החדר נמוך ואתם רוצים לתת לו קצת גובה צביעה לגובה תתן לכם מראה של קיר גבוה יותר, בחדר צר תצבעו לרוחב .

למדנו לצבוע בשלושה אפקטים: ספארי, סוויד, קטיפה.
הספארי נראה כאילו פיזרתם חול על הקיר . הסוויד נותן מראה אחיד מנצנץ על כל הקיר. אם בא לכם קצת קיר "מבולגן" הקטיפה תתאים לכם.
ספארי
סוויד




באחת הקירות ראיתי שם אפקט של צביעה בהדרגה שמתחיל מהתחתית בכחול כהה הולך ומתבהר עד לצבע לבן בחלק העליון של הקיר.אהבתי מאד ואני גונבת את הרעיון לחדר של הבן.


במקום ניתן להתייעץ עם המומחים שם לגבי צביעה ולגבי בעיות שיש לכם בבית.

פתאום לחדש את החדר באפקטים כבר לא נראה כ"כ נורא אחרי שיודעים איך לצבוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה